Resursplanering

Resursplanering

Öka byråns lönsamhet med bättre planering

En framgångsrik byrå är den som planerar sitt arbete och sina resurser väl. Med Accountec resursplanering får du snabbt en bra översikt på dina inplanerade resurser.

Resursplanering

Fördelar med vår resursplanering

Planera efter dina egna aktiviteter

Planera och strukturera med hjälp av aktiviteter. Vissa på byrån kanske arbetar med bokslut och årsredovisningar, medan andra endast med löpande redovisning.

Enkel filtrering

Ju fler kunder, desto mer arbete och resurser ska planeras. Med vår filtrering blir din resursplanering enklare att hålla koll på. Filtrera på kunder, konsulter, kontor m.m.

Omfördelning av tider

Har du en inplanerad resurs som slutat och som snabbt behöver omfördelas på andra konsulter? Lugn, med en enkel knapptryckning har du detta löst på nolltid.

Kopiera planering

För att effektivisera byråns arbete ska planeringen följas upp noggrant. Börja med att kopiera föregående period och gör därefter små justeringar.

Tidrapportera i realtid

Genom att integrera tid- och projekthantering via Milient blir din resursplanering ännu bättre med tidrapportering i realtid.

Tryggt och GDPR-säkert

Genom att förflytta din verksamhet in i Accountec byråportal säkerställer du att all kundkommunikation, delning av dokument och annat viktigt sker tryggt och säkert i enlighet med EU:s dataskyddsförordning General Data Protection Regulation, GDPR.

Tryggt och GDPR-säkert
Planera, tidrapportera, fakturera och optimera.
Resursplanering

Planera, tidrapportera, fakturera och optimera.

Accountec resursplanering tillsammans med Millnet Tid & Projekt blir ett väldigt starkt verktyg för byrån. Utan krångel kan du enkelt planera, registrera arbetade timmar, fakturera och följa upp ditt arbete och utfall. Digitalt och helt automatiserat. Allt för att maximera användarnyttan för dig och din byrå.

Planera dina resurser via Accountec
Hämta tidrapportering via Millnet Tid & projekt
Fakturera och följ upp ditt arbete och utfall
En väldigt omtyckt produkt
Sandra Böhmfeld
Delägare på Actricia Ekonomibyrå
Accountec är navet. Det är här vi sammankopplar allt vi gör. Det är vårt byråstöd och CRM-system. Vi börjar dagen med att logga in i Accountec för att hålla koll på dagens alla aktiviteter.
Malin Bergman
I översikten kan vi enkelt ta ut snygga följebrev och K10-blanketter och skicka filer direkt till Skatteverket. Tidigare har vi jobbat i efterhand och nu kan vi jobba mer i nutid. Stor skillnad! Vi kommer troligen att spara in minst två arbetsveckor om inte mer tills nästa års K10-arbete.
Mats Melander
Payroll Director Sweden på Talenom
Styrkan med Accountec är kommunikation, såväl internt på byrån som externt mot kund. Den är effektiv, trygg och framför allt GDPR-säker. Den fyller en lucka vi saknat på Talenom Payroll tidigare. Pusselbiten för ökad produktivitet är på plats, säger Mats.
Jessika Kamblad
Jag kan starkt rekommendera Accountec's resursplanering. Den är väldigt enkel att sätta upp - kan jag så kan alla! Du behöver inte som byrå lägga ner så mycket tid för att få det att snurra och den ger också jättebra uppföljning.
Alexander Malmström
När ärendet kommer in via portalen kan alla anställda på byrån se det och den som är ansvarig plockar upp det. Är den personen borta kan någon annan ta det. Det fastnar inte i någons inkorg och det blir mindre som faller mellan stolarna, både hos byrå och hos kund.
Nils Törnström
Co-Owner & Sales på Reda
För de som vill jobba med best-in-breed-system på marknaden är Accountec optimalt. Accountec sammanfogar hela ekosystemet av applikationer och verktyg till en harmoniserad, sammankopplad lösning. Och dessutom är de superhärliga att ha att göra med.
Frida Jonsson
Partner på Er Revision
Accountec har hjälpt oss att säkerställa efterlevnaden i våra KYC-processer på ett effektivt sätt och har fungerat som ett nav för att samla kundinformation samt kundkommunikation kring både redovisning och revision.
Stefan Edvinson
Försäljning på Time System
Från Time System sida är vi verkligen glada över det samarbete vi har med Accountec. Det öppna och prestigelösa arbetsklimatet gör det enkelt att hela tiden ta fram nya lösningar som ytterligare stärker och förenklar de viktigaste processerna.
Vanliga frågor
Här har vi samlat vanliga frågor om vår resursplanering.
Måste jag använda mig av Millnet Tid & projekt?
Det enkla svaret är nej. Men om du önskar jämföra planerade resurser med inrapporterad tid i Accountec måste du integrera ett tid- och projektverktyg med Accountec. Det finns flera lösningar som hjälper till med detta, men integrationen med Millnet Tid & projekt är unik och hjälper byrån med en samlad vy på både planerad och inrapporterad tid.
Om en konsult slutar eller blir sjuk, kan jag omfördela tider då?
Ja, du kan enkelt omfördela inplanerade resurser. Detta görs med endast en knapptryckning.