Varför byråportal?

Accountec byråportal är ett komplett verktyg för dig som ekonomibyrå, oavsett om du arbetar med redovisning, revision eller lön. Vi har samlat byråns alla kunder, system och kommunikation i en användarvänlig plattform där samarbete, analys och rådgivning står i centrum.

Hur skulle du beskriva din byrå? Välj bland alternativen nedan.

Välj alternativ
För den lilla byrån

Säkerställ efterlevnad av kraven om GDPR och penningtvätt

För den lilla byrån är det viktigt att säkerställa efterlevnaden av kraven om GDPR och penningtvätt. Men framför allt att ha ett system där allt byråarbete samlas och kan delas med dina kunder. Med Accountec byråportal är detta möjligt.

Accountec byråportal är ett komplett verktyg för dig som ekonomibyrå där du samlar byråns alla kunder, system och kommunikation i en användarvänlig plattform där samarbete, analys och rådgivning står i centrum.

Låt oss berätta mer!
Allt samlat på ett ställe
Allt samlat på ett ställe
Genom att samla byråns arbete på ett ställe behöver du aldrig oroa dig att något går förlorat.
Team och kontor
Tryggt & GDPR-säkert
All kommunikation och alla dokument du delar sker tryggt och säkert i enlighet med EU:s dataskyddsförordning GDPR.
Resursplanering
Kundkännedom (KYC)
Få bra koll på dina kunder och deras affärer. PEP/AML-screening, kundkännedom och riskbedömning.
Full koll på ditt team
Dokumenthantering
Ladda upp, dela och arkivera årsredovisningar och alla andra viktiga dokument.
Missa aldrig en deadline
Digital signering
Ladda upp och skicka uppdragsbrev, årsredovisningar och andra viktiga dokument för digital signering.
För den mellanstora byrån

Skala byråns verksamhet med smarta och automatiserade processer

För den mellanstora byrån är det viktigt att kunna skala upp sin verksamhet på ett effektivt sätt, utan att det tar en massa onödig administrativ tid.

Med Accountec kan du onboarda nya kunder på smart sätt där du genomför PEP/AML-screening och kundkännedom, skapar och skickar uppdragsbrev för digital signering i ett svep. Detta kallar vi för Accountec workflows och sker helt och delvis automatiserat.

Låt oss berätta mer!
Allt samlat på ett ställe
Allt samlat på ett ställe
Genom att samla byråns arbete på ett ställe behöver du aldrig oroa dig att något går förlorat.
Skala upp efter  behov
Skala upp efter  behov
Med Accountec får du tillgång till många smarta tjänster för att skala upp din verksamhet på ett effektivt sätt.
Kundkännedom (KYC)
Kundkännedom (KYC)
Med många konsulter och team är det bra att hålla koll på vem som gör vad. Med vår resursplanering får du det.
Avtal & uppdragsbrev
Avtal & uppdragsbrev
Hantera alla dina avtal och uppdragsbrev direkt i byråportalen. Skapa, skicka, signera och arkivera.
Digital signering
Digital signering
Schemalägg ditt teams aktiviteter och säkerställ att byråns alla uppdrag blir gjorda i tid.
Ändra konsult vid sjukdom
Ändra konsult vid sjukdom
Om en konsult blir sjuk mitt under en pågående aktivitet, kan du som ansvarig enkelt ändra till en annan konsult.
För den stora byrån

Öka byråns produktivitet med smidiga lösningar för team och kontor

För den stora byrån är det viktigt att hålla koll på byråns samtliga uppdrag och säkerställa att inget faller mellan stolarna. Med flera team och kontor blir det mycket att hålla koll på. Med hjälp av Accountec kan du som ledare hålla koll på dina team och säkerställa leverans och kvalitet gentemot byråns kunder.

Accountec byråportal är ett komplett verktyg för dig som ekonomibyrå där du samlar byråns alla kunder, system och kommunikation i en användarvänlig plattform där samarbete, analys och rådgivning står i centrum.

Låt oss berätta mer!
Allt samlat på ett ställe
Allt samlat på ett ställe
Genom att samla byråns arbete på ett ställe behöver du aldrig oroa dig att något går förlorat.
Team och kontor
Team och kontor
Oavsett om du har ett eller flera team/kontor så kan byrån alltid dela arbetsuppgifter mellan varandra.
Resursplanering
Resursplanering
Med många konsulter och team är det bra att hålla koll på vem som gör vad. Med vår resursplanering får du det.
Full koll på ditt team
Full koll på ditt team
Som ansvarig har du full koll på teamets produktivitet genom utförda och kommande aktiviteter.
Missa aldrig en deadline
Missa aldrig en deadline
Schemalägg ditt teams aktiviteter och säkerställ att byråns alla uppdrag blir gjorda i tid.
Ändra konsult vid sjukdom
Ändra konsult vid sjukdom
Om en konsult blir sjuk mitt under en pågående aktivitet, kan du som ansvarig enkelt ändra till en annan konsult.
En väldigt omtyckt produkt bland Sveriges ekonomibyråer
I översikten kan vi enkelt ta ut snygga följebrev och K10-blanketter och skicka filer direkt till Skatteverket. Tidigare har vi jobbat i efterhand och nu kan vi jobba mer i nutid. Stor skillnad! Vi kommer troligen att spara in minst två arbetsveckor om inte mer tills nästa års K10-arbete.
Malin Bergman
Vi implementerade Accountec på Er Revision för drygt 1 år sedan. Accountec har hjälpt oss att säkerställa efterlevnaden i våra KYC-processer på ett effektivt sätt och har fungerat som ett nav för att samla kundinformation samt kundkommunikation kring både redovisning och revision. Detta har möjliggjort att vi som kombibyrå kan arbeta effektivt och samordnat med våra gemensamma uppgifter.
Frida Jonsson
Partner på Er Revision i Gävle.
För de som vill jobba med best-in-breed-system på marknaden är Accountec optimalt. Accountec sammanfogar hela ekosystemet av applikationer och verktyg till en harmoniserad, sammankopplad lösning. Dessutom är de superhärliga att ha att göra med.
Nils Törnström
Co-Owner, Sales & All-arounder på Reda
Styrkan med Accountec är kommunikation, såväl internt på byrån som externt mot kund. Den är effektiv, trygg och framför allt GDPR-säker. Den fyller en lucka vi saknat på Talenom Payroll tidigare. Pusselbiten för ökad produktivitet är på plats."
Mats Melander
Payroll Director Sweden på Talenom
Med smidiga lösningar förenklar de inte bara arbetet för byråerna utan stärker möjligheterna till effektiv kommunikation med byråns kunder. Från Milients sida är vi verkligen glada över det samarbete vi har med Accountec. Det öppna och prestigelösa arbetsklimatet gör det enkelt att hela tiden ta fram nya lösningar som ytterligare stärker och förenklar de viktigaste processerna.
Stefan Edvinson
Försäljnings- och affärsutveckling på Milient

Byråns mötesplats för konsulter, kunder och system

Accountec byråportal är en tjänst framtagen för Sveriges ekonomibyråer, oavsett om du arbetar med redovisning, revision eller lön. Med vår tjänst ökar du byråns produktivitet och förenklar arbetet internt på byrån och externt mot byråns kunder. Oavsett storlek på byrån, erbjuder vi tjänster som passar alla, stora som små.

Credit card mockups
CRM & kundregister

Hantera alla kunder på ett ställe

Med CRM & kundregister hanterar du byråns alla kunder med aktuell information från bolagsverket. Det är här du skapar uppdragsbrev, identifierar företagsledare, utför PEP/AML-screening och kundkännedom (KYC).
Byråstöd

Bra koll på byråns uppdrag

Med byråstöd hanterar du byråns vardagssysslor. Det är här du planerar byråns alla resurser och skapar och följer upp byråns alla uppdrag med schemalagda uppgifter med tillhörande aktiviteter.
Kundportal

Smidig inloggning för byråns kunder

Med en white label-portal anpassad efter byråns grafiska profil gör du det möjligt för byråns kunder att logga in och hantera all kommunikation, komma åt dokument och skapa mervärde med andra system

Vi vill att samarbetet mellan byrån och deras kunder ska vara både enkelt och smart. Vi vill också att byrån ska kunna arbeta med system som de anser är bäst för deras verksamhet. Med Accountec byråportal är detta möjligt. Det är här man bygger byråns digitala ekosystem, med sömlösa integrationer och automatiserade processer.

En skräddarsydd byråportal

Ingen byrå är den andra lik, detsamma gäller för byråns kunder. Med Accountec kan du skräddarsy din egen kundportal, helt anpassad efter byråns varumärke och grafiska profil, men framför allt efter dina kunders behov.

Så här fungerar det

1
Enkel uppstart
Att komma igång med Accountec byråpotral är enkelt. Börja med att importera alla dina kunder från ditt befintliga ekonomisystem.
Inställningar och mallar
Gör dina byråspecifika inställningar och skapa mallar för både ärenden, kundkännedom, uppdragsbrev och uppgiftshantering.
2
3
Anslut och dela dina system
När du importerat alla kunder och är klar med dina inställningar och mallar har du möjlighet att ansluta och dela dina befintliga system.
Bjud in dina kunder
Bjud in dina kunder till din alldeles egna kundportal, helt anpassad efter byråns varumärke och färger.
4
5
Börja samarbeta digitalt
Nu är du klar och redo för ökad produktivitet. I takt med att du är igång är vi med dig hela vägen och stöttar i alla tänkbara situationer som uppstår. Lycka till!

Skala efter byråns behov

När du är igång med Accountec byråportal får du tillgång till alla tjänster direkt. Vissa byråer börjar smått, andra betydligt större. Oavsett vilket, kan du nyttja portalens alla tjänster efter byråns behov.

Lär känna dina kunder innan de blir kunder

Lägg till en potentiell kund i portalen och utför en kundkännedom (KYC) innan affärsförbindelse ingås.
Lär känna dina kunder innan de blir kunder

Smidig hantering av byråns uppdragsbrev

Skapa och skicka uppdragsbrev för digital signering. Så snart avtalet är signerat arkiveras det automatiskt.
Smidig hantering av byråns uppdragsbrev

Få bättre koll på byråns samtliga uppdrag

Med vår smidiga uppgiftshantering får du bra koll på dina egna och byråns alla aktiviteter.
Få bättre koll på byråns samtliga uppdrag

Öka byråns lönsamhet med bättre planering

En framgångsrik byrå är den som planerar sitt arbete och sina resurser väl. Med Accountec är det möjligt.
Få bättre koll på byråns samtliga uppdrag
Tryggt och GDPR-säkert

Genom att förflytta din verksamhet in i Accountec byråportal säkerställer du att all kundkommunikation, delning av dokument och annat viktigt sker tryggt och säkert i enlighet med EU:s dataskyddsförordning General Data Protection Regulation, GDPR.

Tryggt och GDPR-säkert