Ärendehantering

Ärendehantering

En trygg och säker kommunikation med dina kunder

Oavsett om du arbetar med kundkännedom, dokumenthantering eller uppdragsbrev, så går det mesta via vår ärendehantering - navet i byråportalen.

Ärendehantering
Notiser i realtid
Notiser i realtid

Fördelar med vår ärendehantering

Navet i byråportalen

Ärendehanteringen är navet i byråportalen. Det är här du kommunicerar med kund, oavsett om du vill dela dokument, attestera eller signera uppdragsbrev och årshandlingar.

Missa aldrig en deadline

När du skapar ett ärende kan du enkelt lägga till en deadline. Två dagar innan deadline och fram till slutfört arbete skickas påminnelser via e-post till kunden.

Notiser i realtid

Så snart någon av dina kunder svarar eller hanterar ett ärende får du notiser både via mail och i portalen. På så sätt har du bra koll på dina kunder.

Ärendetyper & mallar

När du skapar ett ärende börjar du alltid med att välja en ärendetyp, därefter kan du välja mallar som byråportalen skapat åt dig eller dina egna som du skapat själv.

Besvara & kommentera

I ett pågående ärende kan du enkelt svara en kund och kommentera internt, en bra funktion för dig som har flera konsulter på samma kund.

Tydlig översikt

Har du många kunder och ännu fler ärenden skapade samtidigt har du tillgång till en bra och tydlig översikt. Som byråägare kan du se samtliga pågående ärenden.

Tryggt och GDPR-säkert

Genom att förflytta din verksamhet in i Accountec byråportal säkerställer du att all kundkommunikation, delning av dokument och annat viktigt sker tryggt och säkert i enlighet med EU:s dataskyddsförordning General Data Protection Regulation, GDPR.

Tryggt och GDPR-säkert
Prova Accountec gratis i 14 dagar
Boka en kostnadsfri demo så får du testa Accountec helt kostnadsfritt.
Ärendehantering

Som att skicka mail, fast säkrare och anpassat för branschen

Vår ärendehantering fungerar ungefär på samma sätt som att skicka mail, fast mycket smartare och anpassat för branschen - dessutom tryggt och GDPR-säkert.

Få tillgång till ett bibliotek av branschanpassade mallar
Kommentera ärendet internt med dina kollegor
Håll dig uppdaterad med notiser i realtid
Smart ärendehantering
En väldigt omtyckt produkt
Sandra Böhmfeld
Delägare på Actricia Ekonomibyrå
Accountec är navet. Det är här vi sammankopplar allt vi gör. Det är vårt byråstöd och CRM-system. Vi börjar dagen med att logga in i Accountec för att hålla koll på dagens alla aktiviteter.
Malin Bergman
I översikten kan vi enkelt ta ut snygga följebrev och K10-blanketter och skicka filer direkt till Skatteverket. Tidigare har vi jobbat i efterhand och nu kan vi jobba mer i nutid. Stor skillnad! Vi kommer troligen att spara in minst två arbetsveckor om inte mer tills nästa års K10-arbete.
Mats Melander
Payroll Director Sweden på Talenom
Styrkan med Accountec är kommunikation, såväl internt på byrån som externt mot kund. Den är effektiv, trygg och framför allt GDPR-säker. Den fyller en lucka vi saknat på Talenom Payroll tidigare. Pusselbiten för ökad produktivitet är på plats, säger Mats.
Jessika Kamblad
Jag kan starkt rekommendera Accountec's resursplanering. Den är väldigt enkel att sätta upp - kan jag så kan alla! Du behöver inte som byrå lägga ner så mycket tid för att få det att snurra och den ger också jättebra uppföljning.
Alexander Malmström
När ärendet kommer in via portalen kan alla anställda på byrån se det och den som är ansvarig plockar upp det. Är den personen borta kan någon annan ta det. Det fastnar inte i någons inkorg och det blir mindre som faller mellan stolarna, både hos byrå och hos kund.
Nils Törnström
Co-Owner & Sales på Reda
För de som vill jobba med best-in-breed-system på marknaden är Accountec optimalt. Accountec sammanfogar hela ekosystemet av applikationer och verktyg till en harmoniserad, sammankopplad lösning. Och dessutom är de superhärliga att ha att göra med.
Frida Jonsson
Partner på Er Revision
Accountec har hjälpt oss att säkerställa efterlevnaden i våra KYC-processer på ett effektivt sätt och har fungerat som ett nav för att samla kundinformation samt kundkommunikation kring både redovisning och revision.
Stefan Edvinson
Försäljning på Time System
Från Time System sida är vi verkligen glada över det samarbete vi har med Accountec. Det öppna och prestigelösa arbetsklimatet gör det enkelt att hela tiden ta fram nya lösningar som ytterligare stärker och förenklar de viktigaste processerna.
Vanliga frågor
Här har vi samlat vanliga frågor om vår ärendehantering.
Ersätter ärendehanteringen min mail?
Det är helt upp till dig hur du önskar att kommunicera med dina kunder. Ärendehanteringen är skapad för att göra det enklare för dig som användare att samla in material, begära att något ska signeras eller om du skickar frågor att besvara - allt går via ärendehanteringen. Men önskar du skicka små enkla frågor till dina kunder via din vanliga mail så går det lika bra. Men vi rekommenderar så klart att använda ärendehanteringen så mycket du kan då du oftast delar känslig information med dina kunder.
Finns det olika typer av ärenden man kan skicka?
Ja, det är hela syftet med vår ärendehantering. Vi säger många gånger att ärendehanteringen är navet i byråportalen. Med det menar vi att oavsett om du bara vill skicka information till dina kunder, begära insamling av dokument, skicka en årsredovisning för digital signering eller skicka frågor för din kundkännedom, så går allt via ärendehanteringen. Det är en tjänst som nyttjas via många andra tjänster.
Vad menar ni med en trygg och GDPR-säker kommunikation?
När ett ärende skapas och du involverar kunden, kommer en notifikation via e-post till kunden. På så sätt vet kunden om att det finns något nytt att ta del av. Oavsett vad ärendet gäller lämnar vi aldrig ut någon känslig information direkt i mailet, kunden måste alltid logga in för att ta del av hela ärendet. På så sätt säkerställer du att all kundkommunikation, delning av dokument och annat viktigt sker tryggt och säkert i enlighet med EU:s dataskyddsförordning General Data Protection Regulation, GDPR.