Uppdragsbrev

Uppdragsbrev

Skapa och skicka uppdragsbrev för signering

Att skapa uppdragsbrev blir allt mer krävande, då regelverk ställer högre krav på dig som byrå. Med Accountec kan du skapa och skicka uppdragsbrev anpassade efter både Srf och FAR.

Skapa och skicka uppdragsbrev för signering
Notiser i realtid

Fördelar med vår tjänst för uppdragsbrev

Smidig hantering av uppdragsbrev

Accountec byråportal har en smidig hantering av uppdragsbrev. Skapa byråns uppdragsbrev efter en mall, gör dina få kundunika justeringar och skicka till kund för signering.

Uppdragskatalog

Vi har tagit fram en uppdragskatalog med de vanligaste momenten som underlättar i arbetet att skapa byråns uppdragsbrev. Enkelt och smidigt tycker vi och våra kunder.

Skapa dina egna mallar

Genom att skapa mallar för typiska uppdrag, blir det mycket lättare för byrån när ett uppdragsbrev ska skapas. Utgå från mallen och gör dina få kundunika justeringar.

Villkor från Srf eller FAR

I många fall vill du få in villkor från Srf eller FAR. Genom att ladda upp villkoren i din uppdragskatalog, blir det också enkelt för dig att inkludera dessa i dina mallar.

Skicka för signering

När du skapat dina uppdragsbrev kan du skicka dessa för digital signering. Det enda du behöver att göra är att välja mottagare och i vilken mapp uppdragsbrevet ska arkiveras i.

Smart arkivering

När ditt uppdragsbrev blivit signerat sparas och arkiveras avtalet i den mapp du valde när du skickade uppdragsbrevet för signering.

Notiser i realtid

Så snart någon av dina kunder signerar ett uppdragsbrev får du notiser via mail och i portalen.

Tryggt och GDPR-säkert

Genom att förflytta din verksamhet in i Accountec byråportal säkerställer du att all kundkommunikation, delning av dokument och annat viktigt sker tryggt och säkert i enlighet med EU:s dataskyddsförordning General Data Protection Regulation, GDPR.

Tryggt och GDPR-säkert
Prova Accountec gratis i 14 dagar
Boka en kostnadsfri demo så får du testa Accountec helt kostnadsfritt.
Lär känna dina kunder innan de blir kunder
Uppdragsbrev

En enkel och smidig hantering av uppdragsbrev

Som kund till Accountec byråportal erbjuder vi dig och byrån en möjlighet att hantera alla uppdragsbrev direkt i portalen, tryggt och i en GDPR-säker miljö. Skapa, skicka, signera och arkivera. Enkelt och smidigt tycker vi.

Skapa byråns egna mallar för uppdragsbrev
Skicka uppdragsbrev för digital signering
Smart och automatisk arkivering av uppdragsbrev
En väldigt omtyckt produkt
Sandra Böhmfeld
Delägare på Actricia Ekonomibyrå
Accountec är navet. Det är här vi sammankopplar allt vi gör. Det är vårt byråstöd och CRM-system. Vi börjar dagen med att logga in i Accountec för att hålla koll på dagens alla aktiviteter.
Malin Bergman
I översikten kan vi enkelt ta ut snygga följebrev och K10-blanketter och skicka filer direkt till Skatteverket. Tidigare har vi jobbat i efterhand och nu kan vi jobba mer i nutid. Stor skillnad! Vi kommer troligen att spara in minst två arbetsveckor om inte mer tills nästa års K10-arbete.
Mats Melander
Payroll Director Sweden på Talenom
Styrkan med Accountec är kommunikation, såväl internt på byrån som externt mot kund. Den är effektiv, trygg och framför allt GDPR-säker. Den fyller en lucka vi saknat på Talenom Payroll tidigare. Pusselbiten för ökad produktivitet är på plats, säger Mats.
Jessika Kamblad
Jag kan starkt rekommendera Accountec's resursplanering. Den är väldigt enkel att sätta upp - kan jag så kan alla! Du behöver inte som byrå lägga ner så mycket tid för att få det att snurra och den ger också jättebra uppföljning.
Alexander Malmström
När ärendet kommer in via portalen kan alla anställda på byrån se det och den som är ansvarig plockar upp det. Är den personen borta kan någon annan ta det. Det fastnar inte i någons inkorg och det blir mindre som faller mellan stolarna, både hos byrå och hos kund.
Nils Törnström
Co-Owner & Sales på Reda
För de som vill jobba med best-in-breed-system på marknaden är Accountec optimalt. Accountec sammanfogar hela ekosystemet av applikationer och verktyg till en harmoniserad, sammankopplad lösning. Och dessutom är de superhärliga att ha att göra med.
Frida Jonsson
Partner på Er Revision
Accountec har hjälpt oss att säkerställa efterlevnaden i våra KYC-processer på ett effektivt sätt och har fungerat som ett nav för att samla kundinformation samt kundkommunikation kring både redovisning och revision.
Stefan Edvinson
Försäljning på Time System
Från Time System sida är vi verkligen glada över det samarbete vi har med Accountec. Det öppna och prestigelösa arbetsklimatet gör det enkelt att hela tiden ta fram nya lösningar som ytterligare stärker och förenklar de viktigaste processerna.
Vanliga frågor
Här har vi samlat vanliga frågor om uppdragsbrev.
Vad är ett uppdragsbrev?
Ett uppdragsbrev är ett skriftligt avtal mellan byrån och kunden. Uppdragsbrevet bör omfatta det arbete som ska utföras, respektive parts ansvar, förväntade tidslinjer och priset för de tillhandahållna tjänsterna. Så snart uppdraget förändras, bör också ett nytt uppdragsbrev skapas.
Finns det färdiga mallar för uppdragsbrev?
Ja, det finns mallar för uppdragsbrev för olika typer av uppdrag. Du kan få tag i dessa lite varstans. Är du medlem hso Srf konsulterna finns det mallar att få tag i där. Med Accountec kan du som byrå skapa dina egna mallar för olika ändamål och uppdrag. Det finns heller ingen begränsning på hur många du kan skapa.