Skapa och skicka uppdragsbrev för signering
Att skapa uppdragsbrev blir allt mer krävande, då regelverk ställer högre krav på dig som byrå. Med Accountec kan du skapa och skicka uppdragsbrev anpassade efter både Srf och FAR.


Fördelar med vår tjänst för uppdragsbrev
Accountec byråportal har en smidig hantering av uppdragsbrev. Skapa byråns uppdragsbrev efter en mall, gör dina få kundunika justeringar och skicka till kund för signering.
Vi har tagit fram en uppdragskatalog med de vanligaste momenten som underlättar i arbetet att skapa byråns uppdragsbrev. Enkelt och smidigt tycker vi och våra kunder.
Genom att skapa mallar för typiska uppdrag, blir det mycket lättare för byrån när ett uppdragsbrev ska skapas. Utgå från mallen och gör dina få kundunika justeringar.
I många fall vill du få in villkor från Srf eller FAR. Genom att ladda upp villkoren i din uppdragskatalog, blir det också enkelt för dig att inkludera dessa i dina mallar.
När du skapat dina uppdragsbrev kan du skicka dessa för digital signering. Det enda du behöver att göra är att välja mottagare och i vilken mapp uppdragsbrevet ska arkiveras i.
När ditt uppdragsbrev blivit signerat sparas och arkiveras avtalet i den mapp du valde när du skickade uppdragsbrevet för signering.
Så snart någon av dina kunder signerar ett uppdragsbrev får du notiser via mail och i portalen.
Genom att förflytta din verksamhet in i Accountec byråportal säkerställer du att all kundkommunikation, delning av dokument och annat viktigt sker tryggt och säkert i enlighet med EU:s dataskyddsförordning General Data Protection Regulation, GDPR.
Prova Accountec gratis i 14 dagar

En enkel och smidig hantering av uppdragsbrev
Som kund till Accountec byråportal erbjuder vi dig och byrån en möjlighet att hantera alla uppdragsbrev direkt i portalen, tryggt och i en GDPR-säker miljö. Skapa, skicka, signera och arkivera. Enkelt och smidigt tycker vi.