Uppgiftshantering

Uppgiftshantering

Öka din produktivitet med en smidig uppgiftshantering

Oavsett om du arbetar med kundkännedom, dokumenthantering eller uppdragsbrev, så går det mesta via vår ärendehantering - navet i byråportalen.

Öka din produktivitet med en smidig uppgiftshantering
Notiser i realtid
Notiser i realtid

Fördelar med vår uppgiftshantering

Uppgifter med tillhörande aktiviteter

Idag sköter du kanske löpande redovisning för många av dina kunder. Inför varje period har du ett inarbetat arbetssätt som inkluderar en rad olika aktiviteter. Med vår uppgiftshantering kan du schemalägga en uppgift med tillhörande aktiviteter att starta samma period månad efter månad, år efter år.

Ha koll på samtliga uppgifter

Med vår översiktsbild kan du få en tydlig bild på samtliga uppgifter. Sortera på uppgiftstyp, konsult eller kund. Filtrera på kund, kontor eller status. Möjligheterna är många. Med vår översiktsbild får du koll.

Få koll på uppgiften med checklistor

När du skapat en uppgift med tillhörande aktiviteter och satt en deadline på varje enskild aktivitet, kan du enkelt följa och hålla koll på flödet med hjälp av checklistan.

Smarta uppgiftsmallar

Oavsett om du arbetar med löpande redovisning, bokslut, årsredovisningar eller lön, så har du kanske samma arbetssätt för alla dina kunder. Skapa dina egna uppgiftsmallar med tillhörande aktiviteter och återanvänd på alla dina kunder.

Automatiserade aktiviteter

En uppgift kan bestå av många olika aktiviteter, vissa kräver manuell hantering, andra kan automatiseras. Inför ett årsbokslut måste du samla in en massa underlag. Koppla samman dina aktiviteter med ärendehanteringen och automatisera dina utskick. Smart och väldigt tidsbesparande.

Påminnelser på missade aktiviteter

När du skapar dina tillhörande aktiviteter kan du sätta deadline på dessa. Om kunden exempelvis inte lämnat in underlag för lön, skickas påminnelser fram till att aktiviteten är markerad som klar.

Tryggt och GDPR-säkert

Genom att förflytta din verksamhet in i Accountec byråportal säkerställer du att all kundkommunikation, delning av dokument och annat viktigt sker tryggt och säkert i enlighet med EU:s dataskyddsförordning General Data Protection Regulation, GDPR.

Tryggt och GDPR-säkert
Uppgiftshantering

Så effektiviserar du byråns arbete med årsboksluten

För många ekonomibyråer innebär våren högsäsong. Det är nu arbetet med årsboksluten är igång. För byrån innebär det en högre arbetsbelastning och sena eftermiddagar och kvällar på kontoret. En period som präglas av hårt arbete och noggrannhet. Men med rätt verktyg och strategier kan byråledare skapa bättre struktur och minska stressen under den annars mycket ansträngda vårperioden.

Så effektiviserar du byråns arbete med årsboksluten
En väldigt omtyckt produkt
Sandra Böhmfeld
Delägare på Actricia Ekonomibyrå
Accountec är navet. Det är här vi sammankopplar allt vi gör. Det är vårt byråstöd och CRM-system. Vi börjar dagen med att logga in i Accountec för att hålla koll på dagens alla aktiviteter.