Detta är Accountec och häng med på vår resa.

Grundat av konsulter och branschexperter för ekonomibyråer som arbetar inom revision, redovisning och lön.
Detta är Accountec
Vi brinner för att förenkla vardagen för konsulter genom verktyg som hjälper dem att nå sina finansiella mål.

Vi är dedikerade till att förenkla vardagen för Sveriges ekonomibyråer, oavsett om du arbetar med revision, redovisning eller lön. Vårt team är fast beslutna att erbjuda innovativa lösningar som gör det möjligt för våra kunder att nå ekonomisk framgång.

70%
Tillväxt det senaste året
62k
Antal användare
62k
Antal anslutna företag
21
Antal anställda
En väldigt omtyckt produkt
Sandra Böhmfeld
Delägare på Actricia Ekonomibyrå
Accountec är navet. Det är här vi sammankopplar allt vi gör. Det är vårt byråstöd och CRM-system. Vi börjar dagen med att logga in i Accountec för att hålla koll på dagens alla aktiviteter.
Malin Bergman
I översikten kan vi enkelt ta ut snygga följebrev och K10-blanketter och skicka filer direkt till Skatteverket. Tidigare har vi jobbat i efterhand och nu kan vi jobba mer i nutid. Stor skillnad! Vi kommer troligen att spara in minst två arbetsveckor om inte mer tills nästa års K10-arbete.
Mats Melander
Payroll Director Sweden på Talenom
Styrkan med Accountec är kommunikation, såväl internt på byrån som externt mot kund. Den är effektiv, trygg och framför allt GDPR-säker. Den fyller en lucka vi saknat på Talenom Payroll tidigare. Pusselbiten för ökad produktivitet är på plats, säger Mats.
Jessika Kamblad
Jag kan starkt rekommendera Accountec's resursplanering. Den är väldigt enkel att sätta upp - kan jag så kan alla! Du behöver inte som byrå lägga ner så mycket tid för att få det att snurra och den ger också jättebra uppföljning.
Alexander Malmström
När ärendet kommer in via portalen kan alla anställda på byrån se det och den som är ansvarig plockar upp det. Är den personen borta kan någon annan ta det. Det fastnar inte i någons inkorg och det blir mindre som faller mellan stolarna, både hos byrå och hos kund.
Nils Törnström
Co-Owner & Sales på Reda
För de som vill jobba med best-in-breed-system på marknaden är Accountec optimalt. Accountec sammanfogar hela ekosystemet av applikationer och verktyg till en harmoniserad, sammankopplad lösning. Och dessutom är de superhärliga att ha att göra med.
Frida Jonsson
Partner på Er Revision
Accountec har hjälpt oss att säkerställa efterlevnaden i våra KYC-processer på ett effektivt sätt och har fungerat som ett nav för att samla kundinformation samt kundkommunikation kring både redovisning och revision.
Stefan Edvinson
Försäljning på Time System
Från Time System sida är vi verkligen glada över det samarbete vi har med Accountec. Det öppna och prestigelösa arbetsklimatet gör det enkelt att hela tiden ta fram nya lösningar som ytterligare stärker och förenklar de viktigaste processerna.

Byråns mötesplats för konsulter, kunder och system

Accountec är en tjänst framtagen för Sveriges ekonomibyråer, oavsett om du arbetar med redovisning, revision eller lön. Med vår tjänst ökar du byråns produktivitet och förenklar arbetet internt på byrån och externt mot byråns kunder. Samla byråns alla kunder, system och kommunikation i en användarvänlig plattform där samarbete, analys och rådgivning står i centrum.

Byråns mötesplats för konsulter, kunder och system
CRM & kundregister

Hantera alla kunder på ett ställe

Med CRM & kundregister hanterar du byråns alla kunder med aktuell information från bolagsverket. Det är här du skapar uppdragsbrev, identifierar företagsledare, screenar PEP & sanktionslistor och utför kundkännedom.
Byråstöd

Bra koll på byråns uppdrag

Med byråstöd hanterar du byråns vardagssysslor. Det är här du planerar byråns alla resurser och skapar och följer upp byråns alla uppdrag med schemalagda uppgifter med tillhörande aktiviteter.
Kundportal

Smidig inloggning för byråns kunder

Med en white label-portal anpassad efter byråns grafiska profil gör du det möjligt för byråns kunder att logga in och hantera all kommunikation, komma åt dokument och skapa mervärde med andra system

Vi vill att samarbetet mellan byrån och deras kunder ska vara både enkelt och smart. Vi vill också att byrån ska kunna arbeta med system som de anser är bäst för deras verksamhet. Med Accountec byråportal är detta möjligt. Det är här man bygger byråns digitala ekosystem, med sömlösa integrationer och automatiserade processer.

Vår historia

Vår historia har skrivits i takt med vår tillväxt - väldigt snabbt. På några år har vi vuxit från en idé till att nu vara en av Sveriges mest kompletta system för ekonomibyråer, som dessutom används av Sveriges främsta byråer.

2018
Accountec byråportal grundas
Med en idé om att effektivisera byråns arbete och förenkla samarbetet med byråns kunder, påbörjas arbetet av att skapa framtidens mötesplats för Sveriges ekonomibyråer.
Vår första kund
Efter hårt slit och intensivt arbete lanseras Accountec byråportal i slutet av 2018 och redan i januari 2019 får vi vår första kund.
2019
2020
Anställer våra första medarbetare
Fram till nu har Accountec vuxit med många fler kunder och många fler kommer det att bli under året. Under året anställer vi våra två första medarbetare.
Utökar vårt tjänsteutbud
Under 2021 adderar man ännu fler tjänster till Accountec. Nu kan du hantera signeringar, rapportering, K10-blanketter och kundkännedom.
2021
2022
Antalet kunder ökar snabbt
Nu har Accountec vuxit sig större och har närmare 200 kunder som alla tillsammans samarbetar med 22 000 svenska företag.
Accountec växer och har 20 medarbetare
Accountec växer fort i både antal kunder, anslutna företag och medarbetare. Nu erbjuder vi 30 unika integrationer me Sveriges främsta system för redovisningsbranschen.
2023
2024
Från start-up till scale-up
Tillväxtresan fortsätter med fler tjänster, integrationer, kunder, anslutna företag och medarbetare. Vi ingår partnerskap med Srf konsulterna och blir en del av Visma Group.
Accountec används av Sveriges främsta ekonomibyråer
Deloitte
Talenom
One Business
LR Revision & Redovisning
View Group
Klara Consulting
Allians Revision & Redovisning
Eden & Co
Kreativgruppen
Revisionären
DigiM Redovisning
Ristovski Lindberg Redovisning & ekonomi
Er Revision i Gävle
Lavendo Consulting
Crowe
JWK Redovisning & rådgivning
Win-win ekonomi
Actricia ekonomibyrå
Prova Accountec gratis i 14 dagar
Boka en kostnadsfri demo så får du testa Accountec helt kostnadsfritt.

Stolt partner till Srf konsulterna

Samarbetet innebär att Accountec byråportal kan hjälpa Srf konsulternas medlemmar, stora som små, med att stärka och främja sitt framtida digitala erbjudande. Genom att förflytta sin verksamhet in i en digital molnbaserad tjänst, helt anpassad efter branschen, kan medlemmarna på en öppen marknad konkurrera om pris och kvalitet på lika villkor.

Stolt partner till Srf konsulterna
Ledningsgruppen
Co-
founder
Lars Lejdborg
Managing Director
073-682 36 01
Co-
founder
Peter Cervin
Head of Sales & Partners
072-189 23 30
Co-
founder
Christoffer Lejdborg
Tech Lead
070-218 17 24
Jack Nutting
CTO
070-314 51 76
Niklas Bikic
Head of Marketing
070-913 25 50
Sälj- & kundrelationer
Linus dahl
Key Account Manager
076-027 85 01
Raed Bourne Layz
Key Account Manager
076-035 43 81
Elham Mousa
Key Account Manager
079-304 49 75
Genc Zeneli
Key Account Sales
076-008 21 76
Madeleine Göranzon
Key Account Sales
076-030 89 33
Hugo Karlberg
Customer Success Specialist
076-027 60 69
Camilla Lejdborg
Customer support
073-682 36 02