CRM & kundregister

CRM & kundregister

Samla dina kunders data på ett och samma ställe

Med Accountec får du ett CRM & kundregister anpassat för branschen. Samla alla dina kunder på ett ställe och få tillgång till bolagsinformation, kundkännedom, uppdragsbrev och mycket mer.

CRM & kundregister anpassat för redovisningsbranschen
Notiser i realtid
Riskbedömning av kund

Fördelar med vårt CRM & kundregister

Uppdaterad bolagsinformation

Varje dag hämtar vi bolagsinformation om dina kunder via Creditsafe. Allt från företagsinformation, adresser, koncernstruktur till firmatecknare, företagsledare, aktieägare och verkliga huvudmän och de fem senaste årsredovisningarna.

Kundkännedom (KYC)

I ditt kundregister kan du enkelt identifiera företagsledare, aktieägare och verkliga huvudmän och screena PEP (politiskt exponerade personer) & sanktionslistor. Detta är också första steget i att uppnå kundkännedom (KYC).

Kontaktinformation

Samla alla kontaktuppgifter till kunden och revisorer. Fyll på med viktig information såsom telefonnummer, adressuppgifter mm.

Resursplanering

I ditt kundregister kan du snabbt och enkelt få en tydlig bild på din resursplanering - ha koll på vem som ska arbeta med vad på kunden.

Användare och behörigheter

Skapa användare och ge åtkomst till konsulter, revisorer och kunder. Bestäm enkelt vad användarna ska ha tillgång till genom behörighetsstyrning.

Anteckningar & övrig information

På kundkortet kan ni skapa egna anpassade fält och föra in anteckningar kring kund, rutinbeskrivningar eller hålla koll på alla konton och fullmakter ni har på kund.

Sparas i loggboken

Varje gång du startar ett nytt ärende, en uppgift eller laddar upp dokument på kunden sparas detta i loggboken. Bra för dig som vill ha lite extra koll på vad som gjorts.

Tryggt och GDPR-säkert

Genom att förflytta din verksamhet in i Accountec byråportal säkerställer du att all kundkommunikation, delning av dokument och annat viktigt sker tryggt och säkert i enlighet med EU:s dataskyddsförordning General Data Protection Regulation, GDPR.

Tryggt och GDPR-säkert
Prova Accountec gratis i 14 dagar
Boka en kostnadsfri demo så får du testa Accountec helt kostnadsfritt.
Lär känna dina kunder innan de blir kunder
CRM & kundregister

Lär känna dina kunder innan de blir kunder

Innan en affärsförbindelse ingår är det bra att hålla koll på vem man gör affärer med. I vårt CRM & kundregister kan du enkelt identifiera företagsledare, aktieägare och verkliga huvudmän, screena PEP & sanktionslistor och utföra kundkännedom.

Identifiera företagsledare, aktieägare och verkliga huvudmän
Screena PEP & sanktionslistor
Utföra kundkännedom och tilldela riskprofiler
En väldigt omtyckt produkt
Sandra Böhmfeld
Delägare på Actricia Ekonomibyrå
Accountec är navet. Det är här vi sammankopplar allt vi gör. Det är vårt byråstöd och CRM-system. Vi börjar dagen med att logga in i Accountec för att hålla koll på dagens alla aktiviteter.
Malin Bergman
I översikten kan vi enkelt ta ut snygga följebrev och K10-blanketter och skicka filer direkt till Skatteverket. Tidigare har vi jobbat i efterhand och nu kan vi jobba mer i nutid. Stor skillnad! Vi kommer troligen att spara in minst två arbetsveckor om inte mer tills nästa års K10-arbete.
Mats Melander
Payroll Director Sweden på Talenom
Styrkan med Accountec är kommunikation, såväl internt på byrån som externt mot kund. Den är effektiv, trygg och framför allt GDPR-säker. Den fyller en lucka vi saknat på Talenom Payroll tidigare. Pusselbiten för ökad produktivitet är på plats, säger Mats.
Jessika Kamblad
Jag kan starkt rekommendera Accountec's resursplanering. Den är väldigt enkel att sätta upp - kan jag så kan alla! Du behöver inte som byrå lägga ner så mycket tid för att få det att snurra och den ger också jättebra uppföljning.
Alexander Malmström
När ärendet kommer in via portalen kan alla anställda på byrån se det och den som är ansvarig plockar upp det. Är den personen borta kan någon annan ta det. Det fastnar inte i någons inkorg och det blir mindre som faller mellan stolarna, både hos byrå och hos kund.
Nils Törnström
Co-Owner & Sales på Reda
För de som vill jobba med best-in-breed-system på marknaden är Accountec optimalt. Accountec sammanfogar hela ekosystemet av applikationer och verktyg till en harmoniserad, sammankopplad lösning. Och dessutom är de superhärliga att ha att göra med.
Frida Jonsson
Partner på Er Revision
Accountec har hjälpt oss att säkerställa efterlevnaden i våra KYC-processer på ett effektivt sätt och har fungerat som ett nav för att samla kundinformation samt kundkommunikation kring både redovisning och revision.
Stefan Edvinson
Försäljning på Time System
Från Time System sida är vi verkligen glada över det samarbete vi har med Accountec. Det öppna och prestigelösa arbetsklimatet gör det enkelt att hela tiden ta fram nya lösningar som ytterligare stärker och förenklar de viktigaste processerna.