Hej byrå

Bli en byrå i digital framkant med Accountec byråportal

Samla byråns alla kunder, system och kommunikation i en användarvänlig plattform där samarbete, analys och rådgivning står i centrum. Säg hej till Accountec byråportal.

4,7 / 5 i betyg på Google Reviews
Credit card mockups
Notiser i realtid
Notiser i realtid
Accountec används av Sveriges främsta ekonomibyråer
Deloitte
Talenom
One Business
LR Revision & Redovisning
View Group
Klara Consulting
Allians Revision & Redovisning
Eden & Co
Kreativgruppen
Revisionären
DigiM Redovisning
Ristovski Lindberg Redovisning & ekonomi
Er Revision i Gävle
Lavendo Consulting
Crowe
JWK Redovisning & rådgivning
Win-win ekonomi
Actricia ekonomibyrå
På språng, på tåget eller i bilen?

Accountec byråportal finns tillgängligt vart du än är - via din dator, tablet eller mobil.

Accountec byråportal finns tillgängligt vart du än

Byråns mötesplats för konsulter, kunder och system

Accountec byråportal är en tjänst framtagen för Sveriges ekonomibyråer, oavsett om du arbetar med redovisning, revision eller lön. Med vår tjänst ökar du byråns produktivitet och förenklar arbetet internt på byrån och externt mot byråns kunder. Oavsett storlek på byrån, erbjuder vi tjänster som passar alla, stora som små.

Credit card mockups
CRM & kundregister

Hantera alla kunder på ett ställe

Med CRM & kundregister hanterar du byråns alla kunder med aktuell information från bolagsverket. Det är här du skapar uppdragsbrev, identifierar företagsledare, utför PEP/AML-screening och kundkännedom (KYC).
Byråstöd

Bra koll på byråns uppdrag

Med byråstöd hanterar du byråns vardagssysslor. Det är här du planerar byråns alla resurser och skapar och följer upp byråns alla uppdrag med schemalagda uppgifter med tillhörande aktiviteter.
Kundportal

Smidig inloggning för byråns kunder

Med en white label-portal anpassad efter byråns grafiska profil gör du det möjligt för byråns kunder att logga in och hantera all kommunikation, komma åt dokument och skapa mervärde med andra system

Vi vill att samarbetet mellan byrån och deras kunder ska vara både enkelt och smart. Vi vill att byrån ska kunna arbeta med system som de anser är bäst för deras verksamhet. Med Accountec byråportal är detta möjligt. Det är här man bygger byråns digitala ekosystem, med sömlösa integrationer och automatiserade processer.

Skapa mervärde med andra system

Med Accountec byråportal kan du skapa ditt alldeles egna ekosystem, helt anpassat efter byrån och dina kunders behov. Anslut och dela dina favoritsystem med dina kunder, i din alldeles egna kundportal.

CRM & kundregister

Lär känna dina kunder innan de blir kunder

Innan en affärsförbindelse ingås är det bra att hålla koll på vem man gör affärer med. Via Accountec kan du som byrå snabbt och enkelt identifiera företagsledare, aktieägare och verkliga huvudmän, screena sanktionslistor och PEP och skapa kundkännedom för att lättare kunna göra en riskbedömning.

Kundkännedom

Kundkännedom

Få bra koll på dina kunder och deras affärer. PEP/AML-screening, kundkännedom och riskbedömning.
Läs mer
Uppdragsbrev

Uppdragsbrev

Hantera alla dina avtal och uppdragsbrev direkt i byråportalen. Skapa, skicka, signera och arkivera.
Läs mer
Lär känna dina kunder innan de blir kunder
Prova Accountec gratis i 14 dagar!
Boka en kostnadsfri demo så får du testa Accountec helt kostnadsfritt.
Byråstöd

Få bättre koll på byråns samtliga uppdrag

En framgångsrik byrå är den som planerar sitt arbete och sina resurser väl. Med vår resursplanering och uppgiftshantering får du bra koll på byråns planerade tid och vilka uppdrag som ska utföras.

Resursplanering

Resursplanering

Öka byråns lönsamhet genom smartare uppdragsplanering. Planera tid snabbt och enkelt.
Läs mer
Ärendehantering

Uppgiftshantering

Med vår uppgiftshantering med tillhörande aktiviteter får du bra koll på byråns alla uppdrag.
Läs mer
Få bättre koll på byråns samtliga uppdrag
En väldigt omtyckt produkt
Sandra Böhmfeld
Delägare på Actricia Ekonomibyrå
Accountec är navet. Det är här vi sammankopplar allt vi gör. Det är vårt byråstöd och CRM-system. Vi börjar dagen med att logga in i Accountec för att hålla koll på dagens alla aktiviteter.
Malin Bergman
I översikten kan vi enkelt ta ut snygga följebrev och K10-blanketter och skicka filer direkt till Skatteverket. Tidigare har vi jobbat i efterhand och nu kan vi jobba mer i nutid. Stor skillnad! Vi kommer troligen att spara in minst två arbetsveckor om inte mer tills nästa års K10-arbete.
Mats Melander
Payroll Director Sweden på Talenom
Styrkan med Accountec är kommunikation, såväl internt på byrån som externt mot kund. Den är effektiv, trygg och framför allt GDPR-säker. Den fyller en lucka vi saknat på Talenom Payroll tidigare. Pusselbiten för ökad produktivitet är på plats, säger Mats.
Jessika Kamblad
Jag kan starkt rekommendera Accountec's resursplanering. Den är väldigt enkel att sätta upp - kan jag så kan alla! Du behöver inte som byrå lägga ner så mycket tid för att få det att snurra och den ger också jättebra uppföljning.
Alexander Malmström
När ärendet kommer in via portalen kan alla anställda på byrån se det och den som är ansvarig plockar upp det. Är den personen borta kan någon annan ta det. Det fastnar inte i någons inkorg och det blir mindre som faller mellan stolarna, både hos byrå och hos kund.
Nils Törnström
Co-Owner & Sales på Reda
För de som vill jobba med best-in-breed-system på marknaden är Accountec optimalt. Accountec sammanfogar hela ekosystemet av applikationer och verktyg till en harmoniserad, sammankopplad lösning. Och dessutom är de superhärliga att ha att göra med.
Frida Jonsson
Partner på Er Revision
Accountec har hjälpt oss att säkerställa efterlevnaden i våra KYC-processer på ett effektivt sätt och har fungerat som ett nav för att samla kundinformation samt kundkommunikation kring både redovisning och revision.
Stefan Edvinson
Försäljning på Milient
Från Milients sida är vi verkligen glada över det samarbete vi har med Accountec. Det öppna och prestigelösa arbetsklimatet gör det enkelt att hela tiden ta fram nya lösningar som ytterligare stärker och förenklar de viktigaste processerna.
Kundportal

Smidig inloggning för byråns kunder

Med en white label-portal anpassad efter byråns grafiska profil gör du det möjligt för byråns kunder att logga in och hantera all kommunikation, komma åt dokument och skapa mervärde med andra system

Kundportal

Kundportal

Bjud in dina kunder till byråns egna kundportal. Det är här du bland annat hanterar all kommunikation.
Läs mer
Ärendehantering

Ärendehantering

Navet i byråportalen. Här hanterar du all kommunikation i en trygg och GDPR-säker miljö.
Läs mer
Credit card mockups
Våra senaste blogginlägg
Så effektiviserar du byråns arbete med årsboksluten
I denna artikel går vi igenom hur du på byrån kan effektivisera arbetet med årsboksluten.
Vad är KYC och hur påverkar det dig på byrån?
I denna artikel går vi igenom allt vad KYC innebär för dig som redovisnings- och revisionsbyrå.
Så hanterar du kraven om penningtvätt på byrån
Känner du dig vilsen i hur du ska hantera kraven om penningtvätt på byrån? Lugn, då är denna artikel bra för dig. Vi reder ut kraven, begreppen och hur du bäst kommer igång med arbetet.