Vi söker säljare med erfarenhet av försäljning av system mot redovisningsbranschen

Sista ansökningsdag:

Mar 31, 2025

Accountec är ett företag med snabb organisk tillväxt. Vi erbjuder redovisnings- och revisionsbranschen en byråportal - en webbaserad mötesplats för konsulter, kunder och system. På Accountec är vi 20 anställda med målet att växa ännu mer på den svenska marknaden. Vi söker dig som har branscherfarenhet, är en framåtlutad säljare, med massa energi och som vill stärka vårt sälj- och marknadsteam.

Om Accountec

Accountec utvecklar en webbaserad lösning för redovisnings- och revisionsbranschen. Vår produkt har fått ett starkt mottagande på den svenska marknaden och används av Sveriges främsta byråer idag. Vi vill bidra till att branschen får bra och relevanta stöd för att förenkla samarbetet med sina kunder.Accountec har sedan starten drivits helt kundfinansierat, vilket innebär att vi inte är beroende av riskkapital eller annan extern finansiering. Sedan maj 2024 är vi en del av Visma Group. Våra tre grundare är fortsatt operativa och anställda och har tillsammans med resten av ledningsgruppen stor insikt i hur företaget presterar och våra framtidsplaner.


Därför ska välja Accountec

Ser du dig själv utvecklas i ett ungt bolag som präglas av genuin skaparglädje och en glöd för att implementera och utbilda intuitiva och bra tekniska lösningar? Här är tjänsten för dig som vill vidareutvecklas som Key Account Sales och ta ett stort eget ansvar för att nå uppsatta mål, men framförallt vill vara med och bygga Accountecs framtid.Som anställd på Accountec har du stora möjligheter att påverka din roll, arbetssituation och produktutvecklingen.Accountec drivs helt/delvis remote, och anställda väljer själva om de önskar jobba hemifrån eller från kontor. Under rimliga former sätter du själv ramarna för när, var och hur du arbetar.


Vi erbjuder

  • En engagerande och stimulerande roll med stor frihet att själv förfoga över tid, kreativitet och ansvar inom ramen för företagets övergripande affär, i ett växande företag med ansvar för en kundgrupp med stor potential.
  • Hos oss får du arbeta med långsiktig kundrelationer där stort fokus ligger på att bygga din egna säljportfölj och skapa samt stärka relationer mot Sveriges alla redovisnings-, revisions- och lönebyråer.
  • Du ingår i ett team på sex ambitiösa och erfarna säljare som värdesätter ett gott samarbete med högt i tak för att nå gemensamma mål.

Om tjänsten Key Account Sales

Din roll som Key Account Sales är att göra Accountec byråportal till det självklara valet för modernt samarbete mellan redovisnings- & revisionsbyråer och alla dess kunder. Det innebär att du kommer bli en nyckelspelare för införsäljning, implementering och uppföljning. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av att sälja system mot redovisningsbranschen, ett stort intresse för digitala verktyg och framtidens teknik.På Accountec ger vi dig möjligheten att hjälpa byråer att effektivisera sitt arbete genom smarta, moderna och automatiserade digitala processer. Ditt arbete kommer glädja tusentals konsulter och revisorer. Framför allt kommer du hjälpa byråerna att bli mer lönsamma.

Så här kan en vecka på vår säljavdelning se ut

  • Varje morgon
    Varje morgon kl. 08.30 har vi uppstartsmöte. Kort socialt möte där vi tillsammans går igenom dagen och varandras kommande utmaningar.
  • Måndagar
    Varje måndag kl. 9.00 har vi veckomöte där hela företaget deltar. De olika teamen delar med sig av vad som hänt under förra veckan, och vad som kommer under veckan. Efter varje månadsslut går vi igenom företagets ekonomi och framtidsplaner.
  • Onsdagar
    Varje onsdag kl. 9.00 har vi utvecklingsmöte. Här tar vi en kopp kaffe och diskuterar våra pågående projekt, problemställningar, utvecklingsmöjligheter och annat.
  • Fredagar
    Varje fredag kl. 15.30 har vi fredagsfika/digital-aw. Syftet med mötet är att prata om allt annat än jobb. Vissa dagar har vi quiz, andra dagar något annat. Gemensamt är att vi sitter och pratar om lite allt möjligt. Ett skönt avslut på veckan helt enkelt.
  • Övrig tid
    Vardagliga frågor, sociala kontakter, prospektering och projektstyrning sköter vi genom digitala möten, telefon och vårt interna arbetsverktyg Basecamp.

Detta säger våra anställda om att arbeta på Accountec

Livspusslet är en viktig aspekt för de flesta, vilket Accountec tar hänsyn till genom flexibla arbetstider. Jag rekommenderar Accountec varmt för de som är intressera

När man jobbar på Accountec får man vara en del av företaget och inte bara ett kugghjul. Med ett gediget ansvar och olika utmaningar blir jobbet spännande och givande.

Diskussioner och idéer mottages av teamet, vilket medför en känsla av påverkan för vart produkten leder.

Vi söker dig som...

  • Har stor vana från B2B-försäljning
  • Har ett par års branscherfarenhet
  • Är en skicklig presentatör via digitala möten
  • Är van vid längre säljcykler samt trygg i uppsökande försäljning
  • Är kunnig på webbaserade system och nyfiken på framtidens teknik
  • Är självgående, ansvarstagande, strukturerad och målmedveten
  • Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
  • Älskar att göra affärer

Visst låter det spännande?

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan.

Skicka ansökan
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.