Logga in i portalen

Vi söker en Customer Success Specialist till Accountec

Ansökningsperiod: Dec 2023 - Jan 2024
Accountec har sedan starten 2019 vuxit från de tre grundarna till sexton heltidsanställda. Nu vill vi bli fler. Vi söker dig som brinner för att utveckla befintliga affärer och kundrelationer så att alla våra kunder får ut max av sin digitaliseringsresa.
Om Accountec

Accountec Sweden AB utvecklar webbaserade lösningar för redovisnings- och revisionsbranschen. Vår produkt Accountec Byråportal har fått ett starkt mottagande på marknaden sedan den lanserades under 2019. Vi vill bidra till att branschen får bra och relevanta stöd för att stötta sina kunder.

Bolaget har sedan start drivits helt kundfinansierat – vilket innebär att vi inte är beroende av riskkapital eller annan extern finansiering. Vi drivs som ett litet företag med stor öppenhet. Alla grundarna är fortsatt operativa och anställda har stor insikt i hur företaget presterar samt våra framtidsplaner.

Som anställd på Accountec har du stora möjligheter att påverka din roll, arbetssituation och produktens utveckling.
Accountec drivs helt remote, och anställda väljer själva om de önskar jobba hemifrån eller från kontorshotell. Under rimliga former sätter du själv ramarna för när, var och hur du arbetar.

3-5 gånger om året träffas vi fysiskt och hittar på roliga saker ihop. Det senaste året har vi bland annat:

  • Hyrt en stuga i Norge en weekend och bestigit ett berg
  • Haft gokart-turnering där Raed från säljteamet tyvärr stal vinsten från Daniel i utvecklarteamet
  • Julbord med övernattning, whiskeyprovning och bastubad mm
  • Surfresa till Portugal
Varför välja Accountec?
Ser du dig själv utvecklas i ett ungt bolag som präglas av genuin skaparglädje och en glöd för att implementera och utbilda intuitiva och bra tekniska lösningar? Här är tjänsten för dig som vill vidareutvecklas som Customer success specialist och ta ett stort eget ansvar för att nå uppsatta mål, men framförallt vill vara med och bygga Accountecs framtid!
Vi erbjuder

  • En engagerande och stimulerande roll med stor frihet att själv förfoga över tid, kreativitet och ansvar inom ramen för företagets övergripande affär, i ett växande företag med ansvar för en kundgrupp med stor potential.
  • Hos oss får du arbeta med långsiktig kundrelationer där stort fokus ligger på att bygga din egna customer success-portfölj och skapa samt stärka relationer mot Sveriges alla redovisning, revisions och lönebyråer
  • Du ingår i ett team på sex ambitiösa och erfarna säljare som värdesätter ett gott samarbete med högt i tak för att nå gemensamma mål!

Om tjänsten som Customer Success Specialist

I rollen som Customer Success Specialist kommer du att ansvara för våra kundrelationer. Ditt fokus är att etablera och skapa personliga kontakter med nya och befintliga kunder. Du kommer jobba aktivt med utbildning och onboarding av nya kunder samt proaktiv kontakt med befintliga kunder för att driva merförsäljning av befintliga samt nya produkter. Du kommer att ingå i ett framtida Customer Success-team och ha nära kontakt och samarbete med våra avdelningar för försäljning och marknadsföring. Och det kräver att du har ett stort intresse för digitala verktyg och teknik då portalen idag innefattar allt från:

  • Single sign-on mot olika system för bokföring, löner, tidsredovisning, fakturaattest mm
  • Djupa integrationer mot andra webbaserade systemlösningar
  • Ärendehantering
  • Projekthantering
  • Dokumentlagring med behörighetsstyrning
  • Digital signering
  • CRM-funktionalitet
  • Automatiserade processer

Arbetsuppgifter

  • Proaktivt kontakta befintliga kunder för att driva merförsäljning samt säkerställa kundnöjdhet.
  • Kontinueligt onboarda och utbilda nya och befintliga kunder i Accountec byråportal.
  • Aktivt arbeta med churn-reducerande aktiviteter.
  • Hålla webbinars för kunder samt icke-kunder för kunskapsdelning gällande finansiell rapportering och budgetering mm.
  • Nära samarbete med produktteamet för att dela insikter från kunder och feedback på funktionalitet i Accountec.
  • Arbeta tillsammans med teamet för att hitta nya sätt att kontinuerligt utveckla och förbättra rutiner, processer och uppförsäljning.
  • Arbeta krossfunktionellt med kunskapsdelning inom organisationen.
  • Hos oss får du möjligheten att hjälpa Redovisnings, Löne- och Revisionsbyråer att strukturera, effektivisera och automatisera vad som idag ofta är helt manuella och tidskrävande arbetsuppgifter. Ditt arbete kommer glädja tusentals redovisningskonsulter, lönekonsulter och revisorer och hjälpa dem bli lönsammare genom att digitalisera hela sitt samarbete med alla sina kunder.

En vecka i Accountecs Sales & Customer success Team

Som sagt har du möjlighet att själva styra en del över dina arbetstider, men vi har några fasta hållpunkter varje vecka.

  • Måndag till Fredag kl 08.30 har vi säljmöte inför dagen. Kort socialt möte där vi tillsammans går igenom dagen och varandras kommande utmaningar
  • Måndag kl 9-10 har vi veckomöte där hela företaget deltar. De olika teamen delar med sig av vad som hänt under förra veckan, och vad som kommer under veckan. I början av månaden delar grundarna generellt information om företagets ekonomi och framtidsplaner.
  • Onsdag kl 9-10 har utvecklarteamet en avstämning. Då vi är ett remoteföretag kombinerar vi här "fikasnack" med frågor om våra pågående projekt, problemställningar, utvecklingstips och dylikt. Vi släpper även en ny version av produkten varje onsdag, samt förbereder nästa veckas release att gå ut i en testmiljö.
  • Fredag Kl 15-16 har hela företaget en "Digital AW"
  • Vardagliga frågor, sociala kontakter och projektstyrning sköter vi genom digitala möten, telefon och Basecamp.

Vad våra anställda tycker

  • "När man jobbar på Accountec får man vara en del av företaget och inte bara ett kugghjul.
  • Med ett gediget ansvar och olika utmaningar blir jobbet spännande och givande.
  • Diskussioner och idéer mottages av teamet, vilket medför en känsla av påverkan för vart produkten leder. Livspuzzlet är en stor fråga, vilket Accountec tar hänsyn till genom flextider och 100% remote. Jag rekommenderar Accountec varmt för de som är intresserade." – Emil
  • "Det är väldigt skönt att jobba hemma då man kan få vara med att se sina barn växa upp!" – Daniel
  • "5 baguetter av 5 möjliga." – Peter

Vi söker dig som

  • Vi söker dig som brinner för att kommunicera, hjälpa och utbilda kunder. Du har förmågan att se lösningar där andra ser problem och du gillar att utveckla nya metoder för att utveckla dig, ditt team och våra kunder. Du har erfarenhet av att bygga och förvalta kundrelationer och intresse i teknik och CRM-system.
  • Som person är du en teamplayer, du är engagerad, tävlingsinriktad och triggas av att arbeta mot utmanande mål. Du trivs i en dynamisk föränderlig miljö och motiveras av att få arbeta med att ta fram och upprätthålla strukturer och processer och även delta i det operativa arbetet.

Din bakgrund

  • Erfarenhet av support eller kundtjänst.
  • Erfarenhet av merförsäljning på befintlig kundbas.
  • Erfarenhet av churnreducerande aktiviteter.
  • Van vid att arbeta i CRM-verktyg.
  • Meriterande om du har en eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi.
  • Meriterande om du har yrkeserfarenhet som redovisningsekonom.
  • Låter detta som din nästa utmaning? - Varmt välkommen med din ansökan här nedan!
Har du frågor om Accountec eller tjänsten?
Jag besvarar gärna dina frågor på peter@accountec.se
Peter Cervin
Co-founder & Partner Manager på Accountec
Skicka din ansökan
Fyll i dina uppgifter nedan så hör vi oss så snart vi kan.
Bifoga ditt CV
Bifoga ett personligt brev
Ditt personliga brev måste vara i PDF eller Word.