Logga in i portalen

Så blev portalen en central del i byråns verksamhet

Intervju med Christina Becher på Payanza
Christina Becher på byrån Payanza arbetar med både svenska och internationella kunder och har med hjälp av Accountec byråportal ändrat stora delar av sin verksamhet, bland annat har den egen-brandade kundportalen blivit en viktig del i deras införsäljning till nya kunder.

Payanza är en lönebyrå från Malmö som riktar sig till svenska små- och medelstora företag och hjälper dessutom internationella bolag att etablera sig i Sverige. Payanza letade länge efter ett system som kunde hjälpa dem med att kommunicera med kunderna på ett modernt och centralt sätt.
“Det fanns stora globala system som hade många bra funktioner men de var inte anpassade specifikt till redovisning och lönetjänster på samma sätt som Accountec erbjuder. Då vi har både svenska och internationella kunder var det ett krav att båda språken fanns som tillval på portalen", säger Christina.
Payanza är en renodlad lönebyrå och har skräddarsytt sin byråportal efter verksamhetens behov och önskemål.
“Vi uppskattar att det går att anpassa portalen, att det är skalbart och går att modifiera för endast våra tjänster”, säger Christina.
Accountec erbjuder idag en byråportal som kommer med många bra tjänster och integrationer som kan anpassas för varje enskild byrå och kund - stora som små. Varje kund är unik och det är också därför Accountec erbjuder en prismodell som passar alla byråer. Enkelt beskrivet så betalar man för antalet kunder man ansluter till sin byråportal, istället för antalet användare och tjänster.
“Att kunna bjuda in flera personer från företaget och externa revisorer utan extra kostnad passar vår verksamhet alldeles utmärkt då vi har en prismodell som bygger på fastpris”, säger Christina.
Överskådligt för kunderna

För Payanza är det viktigt att det i första hand är enkelt för kunderna att förstå hur portalen fungerar då vissa kunder endast loggar in en gång i månaden.
“Att ha en lösning som är lättförståelig och smidig gör att kunderna inte behöver eller ens efterfrågar en utbildning”, säger Christina.
Payanza letade efter ett verktyg som i första hand skulle vara bra för sina kunder och som man med stolthet kunde demonstrera på säljmöten, men det var till ännu större fördel när man insåg hur mycket det faktiskt också underlättade byråns arbete.

Enkelt att hantera och särskilja kunder

Payanza växer kontinuerligt med nya kunder och portalens dashboard gör det enkelt att snabbt få en överblick på alla sina kunder och vad som ska göras framöver. Med ett knapptryck kan du snabbt filtrera och anpassa din översiktsbild så att du ser både dina egna kunder, men också andra konsulters kunder.

"En bra funktion som hjälper oss att vara backup till varandra vid ledighet och frånvaro. Att kunna växla mellan att se sina egna kunder och andra konsulters kunder gör att man känner sig trygg. En bra känsla att hela tiden veta om att kunden får den hjälp den behöver”, säger Christina.
Portalen har blivit en centralt del i vår verksamhet

På Payanzas möten med nya kunder demonstrerar de sin egen-brandade portal som en del av deras säljargument. Därefter bjuder de in kunden för att få tillgång till offerter och andra dokument. På så sätt kommer kunden snabbt in i portalen och förstår hur de ska arbeta med alla funktioner.

Payanzas internationella kunder uppskattar att få notiser på sin myndighetspost via Kivra - en integration som finns tillgänglig i portalen.

“Att få all post inskannad och samlad på ett ställe underlättar enormt för ett bolag som inte har en svensk postadress. Som en del av vår tjänst kan vi nu erbjuda att vi tar hand om allt inkommande och begära återkoppling endast när de behöver agera. Vi kan med andra ord garantera att ingen myndighetspost kommer på villovägar”, säger Christina.
Portalen kommer med en rad olika funktioner som uppskattas av Payanza - att kunna attestera preliminära löner, skapa ärenden och att enkelt kunna se vilka personer som har tillgång till vilka mappar. För Payanza råder det heller ingen tvekan om informationsutbyte då allt är GDPR-skyddat.
“Att kunna lägga till en uppdaterad version av ett dokument i samma ärende och markera vilka dokument som är hanterade, det är mina favoritfunktioner", säger Christina som avslutar “Lite klyschigt kanske, mer herregud vad jag verkligen får tid över till det jag är bra på istället för att vara inne i ett krångligt system som inte fungerar optimalt för vår verksamhet”, säger Christina.
Relaterade tjänster & system:
Intresserad? Boka ett möte med oss.
Klicka på knappen för att boka en kostnadsfri demo. Vi hörs!