Logga in i portalen

Digital signering för redovisningsbyråer och revisorer

Digital signering

Digital signering
Som kund till Accountec får du tillgång till vår signeringstjänst som är anpassad för redovisningsbranschen. Att skicka uppdragsbrev, årshandlingar och andra viktiga dokument har aldrig varit enklare. Skapa ditt ärende, skicka för signering, så snart kunden signerat sparas det tryggt och säkert.

  • Trygg och säker signering

    Det ska kännas tryggt och säkert att skicka uppdragsbrev och årshandlingar för digital signering. Så snart avtalet är signerat arkiveras det tryggt och säkert.
  • Signering som följer eIDAS-förordningen
    Vår signeringstjänst använder sig av BankID för identifiering. BankID är en avancerad elektronisk underskrift som följer eIDAS-förordningen. Ett krav som bland annat måste uppfyllas enligt årsredovisningslagen.
  • Följ dina signeringar i realtid
    När du skickar ett avtal eller dokument för signering kan du enkelt följa ärendet i realtid. Se när någon läst/öppnat ditt ärende och få notiser så snart någon signerat.
  • Smart arkivering av signerade dokument
    När du skapar ett ärende för signering kan du enkelt välja vart dokumentet ska sparas efter signering. På så sätt blir det lätt för både dig och dina kunder att komma åt era gemensamma dokument.
  • Spara tid med smarta workflows
    Ladda upp, skicka för signering och spara alla dina avtal och andra viktiga dokument på samma gång. Med Accountec workflows har vi automatiserat detta flöde vilket sparar enormt mycket tid för dig och alla konsulter på byrån.
Skicka uppdragsbrev och årshandlingar för signering
Det ska kännas tryggt och säkert att ladda upp och skicka uppdragsbrev, årshandlingar och andra viktiga dokument för signering. Vår signeringstjänst använder sig av BankID för identifiering. BankID är en avancerad elektronisk underskrift som följer eIDAS-förordningen. Ett krav som bland annat måste uppfyllas enligt årsredovisningslagen.
Genom att förflytta din verksamhet in i Accountec byråportal säkerställer du att all kundkommunikation, delning av dokument och annat viktigt sker tryggt och säkert i enlighet med EU:s dataskyddsförordning General Data Protection Regulation, GDPR.
Tryggt & GDPR-säkert
Vanliga frågor om signering
Intresserad? Boka ett möte med oss.
Klicka på knappen för att boka en kostnadsfri demo. Vi hörs!